lite om allt möjligt!

hej på er alla! 

ja tisdagen va jag ju med flickorna. 
de började med at jag vaknade av att flickorna låg på varsin sida om mig och när dom vaknar säger isabell: Jag älskar dig väldigt mycke Felicia! och hon svarar: Ja men jag älskar dig också Isabell :) sen gav dom varandra en kram.. hehe dom är ju för gullig..




sen klev vi upp i ottan och gjorde en stadig frukost och tjejerna åt som hästar :) 

sedan fick dom leka lite medans jag plockade och tog fram kläder och fixade iordning dom för dagen. Sen ringde vi min kollega jannice och tog på oss ytterkläderna för att bege oss dit..
















ut i skogen bort från bilar och civilisationen en stund..Jag tog på dom skruttoveraller som jag hade då jag visste att dom skulle få rida häst!!

vi började med ett stopp på donken där dom fick lite lunch! :) kycklingnugget, strips , dipp och festis fick de bli.. sen handlade jag lite fika som vi kunde bjuda jannice på också :)

tyvärr fick jag ingen bild på dom då dom red på hästarna.. men de va uppskattat! och barbacka red dom till och med.. sen blev de en massa snowraceråkning och stjärtlapp... en skön ute dag och barnen gillade de. och de va ju huvudsaken!





















De va riktig kramsnö ute och varmt i luften så de va bra åkväder :) så efter att vi varit ute och flickorna blivigt lite rödblommig så gick vi in och fika och barnen busade på.. Efter de blev de färd hemöver.. Barnen fick bestämma middag så de blev lax :) kloka flickor :)
dock va dom helt slut på em efter denna dag så isabel somna före halvsju.. hehe men de vare värt!

Onsdagen inehöll jobb på fm och utbildning på em.. fast jag va med bella på vc på fm också pga hennes exem. hon är ju så torr och irriterad i huden men nu har hon fått en massa salver bl.a kortison och hon ska smörjas två ggr / dag! blev en tidig kväll för henne även denna kväll och jag tog mig ett bad och eldade lite ljus i vanlig ordning.. de gör gott för kropp och själ!! efter de blev de nybyggarna och sen sängen! måste kanske tillägga att min telefon bada igår.. den blev konstig och mycke slutade fungera men idag fungerade den som den ska.. pjuh! 




ja idag har de också varit jobb på fm och utb på em.. 
jag och bella åt pizza idag. sen tog vi ett bad tillsammans och därefter smörjde vi in henne och la oss sen i hennes säng och sjung lite visor.. sen somnade mitt lilla stjärnöga! 

ja nu sitter man här och bloggar lite.. vet inte riktigt va jag ska skriva om nu.. men imorgon är de fredag och jag jobbar dag sen är jag ledig helgen och isabell ska till sin pappa.. 

JO en sak kan jag skriva lite om!! nått som gjorde mig så irriterad imorse!! va hemma hos en pensionär då jag hör på tv att en barnpedagog sitter och säger att de inte är bra för barn att gå så långa dagar på dagis. och vara där så ofta som heltid.. och ifrågasatte en förälder hur dom kom fram till de beslutet att ha barnet heltid.. ja svarar denna pappa de är ju såklart ekonomiskt.. sen får man höra henne säga att de är inte bra för barn då de är fler barn runt som fröknarna också måste se till vilket får barnet att tro och känna att de inte är så viktigt!!! VAFAAN kände jag... inte nog med att man tycker de är jobbigt som förälder att lämna bort sitt barn så mycke som man gör för att man måste för att de ska gå runt ekonomiskt. och lämna uppfostrande till flera människor som från början inte känner och kanske inte litar på... nu ska man ha dåligt sammvete också!!! MEN VAFAN GE ALLA SMÅBARNSFÖRÄLDRAR MER PENGAR DÅ SÅ MAN KAN OCH HAR RÅD ATT VARA HEMMA 50% OM DE ÄR SÅ DÅLIGT FÖR BARNEN ! FÖR DE ÄR JU IGENTLIGEN DE ALLA FÖRÄLDRAR VILL ATT TA VARA PÅ OCH VARA MED SINA BARN SÅ MYCKE SOM MÖJLIGT!!! betala så ska jag inte belasta dagispersonalen med mitt barn för de jobb gör jag bäst själv... de är väl inget en föälder drömmer om att mitt barn ska gå från 6.30 - 17.30 på dagis! men i många fall måste man och ska man nu då gå runt och tänka på att barnen far illa av de med!!! FY!!! irriterad blev jag!! 

ja idag har jag stört mig på lite allt möjligt men de kan va så ibland.. 

jaja nu ska jag hänga lite tvätt och tare lugnt en stund! sen ska jag knoppa.. en ny dag imorgon med nya möjligheter!! 







 
tjing på er!!! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Hejhopp!
Madeleine heter jag. Är en 24årig ensamstående mamma.
Är en glad positiv tjej som skriver lite grann om mitt liv här på bloggen.
Min dotter heter Isabell och kom till världen 20/8 2009! hon är det bästa jag har!
Hoppas ni är road av det jag skriver och att ni kommer tillbaka ofta. :)